علت بوجود آمدن و تشخيص ميگرن

راههاي درمان و پيشگيري از بيماري ميگرن

  • تجربيات خودم
  • عوامل افزايش دهنده و پيشگيري
  • علت بوجود آمدن  و تشخيص ميگرن
  • انواع ميگرن
  • ميگرن چيست

علت بوجود آمدن و تشخيص ميگرن

۱,۵۲۲ بازديد

ارتباط ميگرن با سن

ميگرن در ميان كودكان هم اتفاق مي‌افتد اما مدت آن كوتاه است و به سرعت بهبود مي‌يابد با افزايش سن از تعداد حملات كاسته مي‌شود ولي به طول آن اضافه مي‌شود. ميزان و شدت دفعات حمله در افراد مختلف متفاوت است و نمي‌توان ارتباط معني‌داري بين حملات افراد مختلف پيدا كرد اما اصولا بعد از 55 سالگي به ندرت اتفا ق مي‌افتد.

علت بوجود آمدن ميگرن

تنگ‌ شدن ‌، سپس‌ گشادشدن‌ و التهاب رگهاي خوني‌ كه‌ به‌ پوست‌ سر و مغز مي‌روند. سردرد زماني‌ آغاز مي‌شود كه‌ رگ‌ها دوباره‌ گشاد مي‌شوند. تغيير الگوي خواب ، بيدار ماندن شبانه ، كار كردن زياد و خستگي بيش از حد مي‌تواند باعث بروز ميگرن شود. گاهي اوقات خانمها بروز اين سردردها را به دوران عادت ماهيانه نسبت مي‌دهند و مصرف قرصهاي ضد بارداري را عامل مهمي براي بوجود آمدن ميگرن مي‌دانند. صداي بلند ، نور زياد ، كنسرت موسيقي و فشار به گردن و حتي درد دندان باعث بروز ميگرن مي‌شود.

تشخيص ميگرن

هيچ آزمايش خاصي براي تشخيص ميگرن وجود ندارد و بر اساس شرح حال بيمار و معاينه ، ميگرن بيمار تشخيص داده مي‌شود.

مشكلات مبتلايان به ميگرن

مشكل مبتلايان به ميگرن تنها سردرد نيست. اكثر افراد كاملا بيمار مي‌شوند و نمي‌توانند كارهاي روزمره خود را انجام دهند و مجبور مي‌شوند كه در يك اتاق تاريك و ساكت بي‌حركت دراز بكشند تا حمله ميگرني پايان يابد. بعضيها حتي نمي‌توانند فكر غذا خوردن را هم داشته باشند چون دچار استفراغ مي‌شوند و در انتها دچار خواب آلودگي و رخوت مي‌شوند. در طول حمله فعاليت و عملكرد طبيعي معده مختل مي‌شود و باعث مي‌شود دارهايي كه براي تسكين ميگرن خورده مي‌شود به خوبي جذب نشود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.